Ce business sa aleg? Este o intrebare cu greutate, dar merita sa incercam un raspuns.
Unul dintre motivele pentru care cei interesati nu isi incep propriul business este faptul ca exista putine idei de afaceri noi si nu stiu in ce domeniu sa investeasca. Mai mult, este vehiculata ideea conform careia pentru a avea succes in propriul business trebuie sa ai o idee originala, sa furnizezi un produs inovativ sau un serviciu nou.
Nu ideea este cheia, ci executia, punerea in practica a business-ului.
Iti prezentam in continuare Francize 2016: 10 idei testate. Nu mai este nevoie sa re-inventezi roata. Toate sunt business-uri cu rezultate dovedite, unele pe plan local, altele si pe plan international. Speram ca te vor inspira.
1. 5ásec
Businessul 5ásec – care ofera servicii premium de curatatorii/ingrijire textile, a intrat pe piata
locala in urma cu sase ani si si-a orientat resursele in directia dezvoltarii brandului si a expansiunii
pe piata locala. 5asec a ajuns la 11 unitati, contracte de expansiune in franciza semnate pentru Constanta si Timisoara. Acum, odata ce brandul a ajuns la maturitate, masterfrancizatul cauta parteneri cu care sa se extinda in orasele mari si foarte mari din Romania (peste 100.000 de locuitori). Pentru a obtine franciza, persoanele interesate trebuie sa dispuna de un capital investitional intre 50.000 si 100.000 de euro. 5àsec este singurul brand de curatatorii de pe piata internationala care are propriul laborator de cercetare si dezvoltare, cat si propria gama de solutii si detergenti profesionali. 5asec este una dintre cele mai extinse si de succes francize de servicii, un concept elvetian cu o experienta de aproape 50 de ani in domeniu.
2. Mr. Sandless
Trecand la o alta categorie de servicii, franciza internationala Mr. Sandless, detine solutia pentru reconditionare aparchetului si a podelelor cu o solutie fara raschetat. Brandul din SUA cauta investitori pentru a da startul business-ului in Romania. Franciza Mr. Sandless este deja prezenta in zece tari si are peste 250 de parteneri activi. Fata de solutiile de raschetat si reconditionat parchet clasice, franciza Mr. Sandless foloseste o metoda care nu necesita raschetare/sablare. Totodata, solutiile folosite au certificare ecologica si sunt sigure atat pentru copii cat si pentru animalele de companie. Mr. Sandless este cea mai de succes franciza de Home-Improvement din lume, conform Entrepreneur Top 500 Franchises – topul de referinta pentru francizele internationale. Capitalul necesar pentru a porni acest business este intre 25.000 si 50.000 de euro.
reconditionat podele fara raschetare? dupa o singura demonstratie clientii nostri sunt definitiv convinsi! [Dan Prasalowicz, Fondator Mr. Sandless]
3. optiprint
O alta franciza care “ataca” piata locala este Optiprint, care pariaza pe nevoia companiilor de a folosi constant servicii profesionale de print. Ei au pornit de la ideea conform careia resursele financiare necesare in acest domeniu au fost si sunt in continuare ridicate. Acest lucru se datoreaza faptului ca imprimarile color, cartusele scumpe si mentenanta imprimantelor presupun costuri ridicate. Viziunea acestora in cadrul companiilor s-a axat pe scaderea cheltuielilor pentru serviciul de imprimare, cu ajutorul unui algoritm revolutionar, care egalizeaza costul imprimarii color cu cel de tip alb-negru. In plus clientii pot economisi fonduri de pana la 80% si pot imprima exclusiv color, fara limitare de pagini, iar schimbul unui cartus se face trimestrial (se pot printa intre 25.000-45.000 de copii). Practic clientii nu mai au motive de ingrijorare privind procesul de imprimare. Francizorul este preocupat permanent de imbunatatirea solutiilor existente, precum si de inovarea altor produse. Partenerul vizat de francizor trebuie sa dispuna de aproximativ 50.000 de euro pentru investitii.
4. LMI – leadership management
In cazul interesului pentru investitii initiale mai reduse, tot in categoria servicii, putem sa ne orientam catre Leadership Management International (LMI), un creator de programe de dezvoltare profesionala, originar din SUA, care a oferit prima franciza peste ocean in urma cu aproape cinci decenii. Din anul 2002 exista si filiala LMI Romania, care detine un numar total de sase francize. Unul din francizatii LMI, a declarat pentru publicatia Catalogul Francizelor din Romania ca “exista deja produsul si sistemul de implementare, astfel nu mai cheltui resurse importante (si bani, dar in special timp) pentru dezvoltarea produselor sau standardelor si procedurilor de lucru.” Costul unui francize LMI este de 5.350 de euro care contine kit-ul de pregatire initial al licentiatului.
pentru a fi performant trebuie sa lucrezi 200 de ore pe luna si sa respecti cu sfintenie ce scrie in manualul de proceduri [Dan Cantaragiu, Francizat LMI]
5. bricks 4 kidz
Pentru a veni in ajutorul celor care au visat sa investeasca in educatie, Bricks 4 Kidz poate fi solutia perfecta. Bricks 4 Kidz este o retea de centre de educatie nonformala lansata in Statele Unite care in 2008 a inceput expansiunea internationala. In Romania compania a ajuns abia anul trecut si cauta parteneri pentru orasele mari din tara. Investitia in acest business incepe de la 20.000 de euro. Bricks 4 Kidz Romania le propune parintilor cu copii cu varste intre 3 si 13 ani un concept nou de educatie creativa ce se bazeaza pe joc si pe realizarea de constructii cu ajutorul pieselor Lego. Acest concept are in vedere dezvoltarea armonioasa a copiilor prin metode inovative.
6. paint & smile
Daca nici una din francizele de mai sus nu te-a convis sa investesti, iti prezententam un concept low-cost, franciza Paint&Smile, mixul potrivit intre o galerie de arta si o scoala de pictura, ce are clienti de toate varstele. Acestia sunt indrumati sa-si dezvolte creativitatea artistica si sa produca propriile lor opere de arta. Picturile create pot fi pastrate de autori sau inaintate spre licitatii. Reteta succesului o reprezinta metoda de predare: un om obisnuit poate ajunge la rezultate spectaculoase in urma unei sedinte de 2-3 ore. Franciza inca nu a intrat pe piata din Romania (dar este in cautare de parteneri), fiind prezenta in acest moment in tari precum: Austria, Germania, Elvetia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia si Italia. Cine a zis ca franciza limiteaza creativitatea trebuie sa discute cu un francizat Paint&Smile.
“everybody is an artist”
7. INGLOT
Trecand la o alta categorie de frumos, de data aceasta in cadrul categoriei retail, va prezentam franciza Inglot, care este unul dintre cele mai cunoscute branduri de cosmetice din lume.
Inglot a intrat pe piata locala in anul 2011. In prezent Inglot este un nume cunoscut de majoritatea make-up artistilor, fiind prezent in review-urile bloggerilor de profil si reprezentand alegerea publicului feminin. Daca doresti sa investesti in acest business e bine sa stii ca industria cosmetica a fost mai putin expusa efectelor crizei, comparativ cu alte sectoare. Inglot cauta parteneri care sa deschida francize in Cluj, Iasi, Constanta, Brasov, Sibiu si Ploiesti. Investitia intr-o franciza Inglot incepe de la 50.000 euro.
Schimband domeniul de activitate, alimentatia reprezinta o afacere prospera pentru cei mai multi antreprenori, fie ca vorbim de mancarurile eco sau de tip fast-food. Globalizarea si-a adus amprenta si in domeniul alimentatiei, motiv pentru care mancarea asiatica a ajuns sa reprezinta o alegere pentru cei mai multi dintre noi.
8. CHOPstix – ready to box
Decizia de extindere in franciza a venit din dorinta de a acoperi piata nationala si deoarece cererea pentru produsele lor era una constanta. Prin partenerii francizati care vor conduce activitatea zi de zi vor putea asigura calitatea produselor si serviciilor oferite clientilor. Prin urmare, franciza este pregatita sa se extinda, iar investitia intr-un restaurant Chopstix incepe de la 100.000 de euro si poate ajunge la 150.000 de euro in functie de suprafata acestuia si de stadiul de preluare al spatiului. Investitia de start-up include taxa de franciza, cheltuielile de amenajare si dotare ale spatiului cu echipamente de lucru conforme cu standardele Chopstix. La acestea se adauga capitalul de lucru pentru primele luni operationale.
“Am lansat conceptul de franciza in toamna anului 2015 dupa aproximativ opt luni de munca si pregatire interna. Am dedicat timp si resurse pentru a ne pregati si pentru a crea structura care va deservi franciza.” [Andrei Trandaf, directorul general Chopstix]
9. oro toro
Ca orice poveste de succes, Oro Toro a inceput din dorinta de a oferi o experienta plina de savoare clientilor sai, sub forma unui rasfat culinar accesibil tuturor gurmanzilor. Daca steakhouse-ul OSHO din Primaverii este, de ceva timp, unul dintre cele mai populare restaurante de profil din zona premium, povestea conceptului Oro Toro by OSHO incepe in toamna anului 2014, gandit de proprietarul retelei, Giorgos Malideros, ca un brand accesibil, ce se bazeaza pe: design informal, atmosfera relaxata si preturi rezonabile (considerabil mai mici comparative cu cele practicate in reteaua premium OSHO). Investitia intr-un restaurant Oro Toro variaza intre 70.000 de euro si 120.000 de euro, in functie de suprafata spatiului.
10. tucano coffee
Tucano Coffee este un lant de cafenele consacrat ca fiind reper pentru bunul gust in materie de cafea, oferind o experienta inedita in piata din ce in ce mai aglomerata a cafenelelor din Romania. un brand care pe noi ne-a cucerit, de la calitatea cafelei cu adevarat delicioase si pana la ambianta placuta si calda. Filosofia Tucano este – Love.Peace.Coffee. La care se adauga un business foarte bine gandit si o viziune pe termen lung pe care putine branduri o au.
Tucano Caffee este un business din domeniul coffee-shopurilor pus pe picioare de Ruslan Cojocaru, un antreprenor din Republica Moldova, planul companiei fiind ca in cinci ani reteaua sa ajunga la 10-15 cafenele pe plan local. Acesta este si motivul pentru care compania cauta activ parteneri pentru francizarea modelului de business. Investitia minina intr-o unitate de acest fel poate varia intre 100.000 si 200.000 de euro.
Toate aceste francize ofera partenerilor training pentru un start corect si suportul permanent necesar pentru a deveni un business de succes.
La Inventure (francize.ro) sustinem franciza ca model de business pentru micii antreprenori si consideram ca aceasta reprezinta calea spre un antreprenoriat sanatos
Lista francizelor “in trend” ramane deschisa, iar multe alte informatii referitoare 10 idei de francize pentru 2016, precum si “Ghidul investitorului intr-o franciza” le puteti regasi in Catalogul Francizelor din Romania 2015.