0723.622.253

Dupa dezvoltarea capitalei, Coffee-Bike cauta parteneri in: Cluj, Constanta, Sibiu, Brasov, Iasi, Timisoara, Craiova, Oradea

Stire din Ziarul Financiar:

Doi antreprenori au pariat pe conceptul cafenea mobila pe bicicleta si au ajuns la sase unitati proprii si in franciza.

Adrian si Roxana Bila au adus pe piata locala in vara lui 2015 conceptul de cafenea mobila Coffee-Bike in sistem de franciza si au ajuns astazi la doua unitati proprii si patru prin parteneri. Cei doi soti au preluat inca de la inceput si masterfranciza pentru Romania si dupa ce au testat ei insisi conceptul au decis sa il extinda prin parteneri, asa ca deja sub acest brand sunt deschise sase cafenele mobile.

“Ideea business-ului vine din Germania, inspiratia apartinand lui Tobias Zimmer si lui Jan Sander. In 2010, pe vremea cand erau studenti, cei doi antreprenori germani au avut aceasta idee si au inceput constructia Coffee-Bike”, povesteste Adrian Bila. Conceptul s-a extins si a ajuns in prezent la 170 de unitati la nivel international. Cei doi antreprenori nemti au fost cei care au decis ca expansiunea sa se realizeze in sistem de franciza la nivel international, ceea ce s-a si intamplat.

“Investitia in sistemul de franciza Coffee-Bike este de 21.500 euro plus TVA. Sistemul pune la dispozitia fiecarui nou francizat o bicicleta Coffee-Bike complet echipata, accesoriile si ustensilele pentru preparare, toate informatiile si know-how-ul afacerii precum si un stoc initial de marfa”, povesteste antreprenorul roman.

Practic, in momentul in care bicicleta este adusa in Romania, timp de o zi are loc un training intensiv si de a doua zi cafeneaua este activa si isi incepe activitatea. Vanzarile depind de amplasarea acesteia, de specificul ei. “Unul din avantajele Coffee-Bike este mobilitatea, asta insemnand ca locatiile pot varia de la o zi la alta. Alt plus il reprezinta varietatea produselor ce pot fi oferite spre vanzare.” Astfel, in medie, o cafenea Coffee-Bike poate vinde in medie 100 – 150 bauturi pe zi, din care circa jumatate au la baza cafea. Francizatul plateste redeventa lunara doar pentru specialitatile de cafea vandute. Pretul mediu al unei cafele este de 8 – 9 lei.

“La aproape doi ani de functionare, cifrele arata o medie zilnica a vanzarilor de peste 200 euro.” Vanzarile anuale ajung astfel la circa 70.000 de euro, conform calculelor ZF.

Businessul Coffee-Bike a fost lansat in Romania in iunie 2015. Atunci a fost deschisa cafeneaua din incinta British Council. “De atunci, locatia a devenit una permanenta, inclusiv pe perioada iernii.” Rezultatele obtinute din functionarea in locatia fixa dar si participarea la evenimente i-a facut pe antreprenori sa se gandeasca la extindere, atat direct, cat si in franciza.

“In primavara lui 2016 am inceput operatiunile cu a doua unitate Coffee-Bike, cu care participam preponderent la evenimente. Mai mult, ca urmare a activitatilor de promovare am semnat patru francize in vara lui 2016.” Astfel, la sfarsitul anului 2016, sase biciclete Coffee-Bike „pedalau” prin Bucuresti. Acum antreprenorii se uita la extinderea in marile orase din tara, precum Cluj, Constanta, Sibiu, Brasov, Iasi, Timisoara, Craiova, Oradea.
“Spatiile de vanzare sunt diverse. Sigur, la inceput, ne-am gandit ca acest tip de comert se preteaza preponderent spatiilor publice.”

Antreprenorii au stat insa o perioada de timp in Germania si au inteles filozofia conceptului de la sursa. Locatiile sunt testate temporar, din punct de vedere al traficului si al vanzarilor. “Bicicleta este total independenta, functionand pana la 14 ore fara conexiune la curent sau apa. Fie ca este amplasata pe un spatiu public sau privat, la un eveniment sportiv, concert sau orice alt tip de manifestare, Coffee-Bike poate produce pana la 120 de cafele in fiecare ora.” Antreprenorii afirma ca au mers cu cafeneaua mobila pe plaja din Vama Veche, la maratoanele din Piata Constitutiei sau la Fundulea, la cel mai mare eveniment agricol.

Cei doi antreprenori se dedica acum in totalitate acestui business. “Suntem amandoi ingineri de profesie si am lucrat si in firme private, romanesti si in multinationale.” Adrian Bila a lucrat anterior pentru producatorul de materiale de constructii Ruuki ca director de vanzari si pentru firma de constructii MBS Group ca director, potrivit profilului sau de pe reteaua de socializare de business LinkedIn. Au vrut insa un proiect impreuna, asa ca in ianuarie 2015 au zburat spre Osnabrueck cu gandul de a achizitiona o bicicleta si a opera o cafenea mobila. Cand s-au intors de la intalnire erau hotarati sa aiba si masterfranciza. “In aprilie 2015 am semnat contractul de licenta.”​

 

Daca esti interesat sa te alaturi retelei Coffee-Bike si sa incepi dezvoltarea businessului in orasul tau, ne poti contacta la:

(40) 732 142 922
e  andreea.savin@francize.ro

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide