+40.732.142.922

#AntreprenorInFranciza – Marian Schuster – Pep&Pepper

Marian Schuster a ajuns anul trecut la noi cu dorinta de a investi intr-o franciza din HoReCa. Asftel, i-am recomandat franciza Pep&Pepper. Ulterior am aflat ca a fost si inca este un client fidel al lantului de restaurante Pep&Pepper

Astazi, Marian Schuster, a ajuns sa faca parte din familia Pep&Pepper. Multumim pentru increderea ta si iti uram mult succes pe viitor.

Marian Schuster – francizat Pep&Pepper Sibiu

1. De ce ati ales o franciza versus dezvoltarea unui business pe cont propriu?

Pe scurt, am ales franciza in primul rand pentru plusul de rigoare, la care te obliga pe tine, antreprenorul. Sunt roman, dar si sas din Sibiu, care a trait, studiat si lucrat ani buni in Germania si Olanda, tari in care m-am convins ca respectarea regulilor si procedurilor este un rau necesar, chiar si in cazul persoanelor creative, cu inclinatii artistice, cum m-am considerat eu dintotdeauna, ca muzician din vocatie, devenit manager prin formatie. Daca ma gandesc bine, este chiar mai importanta rigoarea in cazul acesta, al celor artistici.

Poate nu stiati ca si noua, sasilor, ne place nebunia, dar sa fie organizata! Vrem sa respectam reguli dinainte stabilite si ceilalti, cu care interactionam, sa le respecte intocmai, la randul lor! Asta este premisa francizei, actioneaza ca remediu eficient impotriva haosului, improvizatiilor, impredictibilitatii totale cu care ne confruntam zilnic in calitate de popor latin.

Al doilea motiv cheie al preferintei pentru franciza il constituie plusul de-a deveni parte dintr-o echipa, de-a face parteneriat cu persoane cu experienta castigata deja, pe care nu o ai atunci cand dezvolti ceva pe cont propriu si urmeaza sa dedici 20 de ore pe zi muncii, sa inveti din greseli si sa platesti pentru ele din greu. Cand incepi ca antreprenor la o varsta matura, cazul meu, nu mai ai suficient timp sa recuperezi inevitabila nota de plata, fie ea in bani, fie in viata personala inexistenta.

2. Ce v-a placut la brandul Pep&Pepper? Cum l-ati ales?

Am ales brandul Pep&Pepper fiindca am fost si sunt client fidel al acestui lant de restaurante, de cate ori calatoresc ma opresc cu placere la unul din restaurantele Pep&Pepper. Este un tip de restaurant care ofera mult mai mult decat un fast-food, conceptul de mancare proaspat gatita in fata clientului a fost unul din factorii care m-au convins sa fiu, in primul rand, clientul lor fidel. Produsele au gust bun fara a fi nesanatoase, asa ca am indragit acest tip de restaurant.

In vara anului trecut cautam sa investim intr-un restaurant in regim de franciza, si solutia colaborarii cu Pep&Pepper a venit printr-o oferta din partea echipei de profesionisti de la francize.ro , care ne-au recomandat acest lant cu mare incredere. Si ne-au recomandat pe noi lor, cu convingerea ca ar fi combinatia perfecta.

3. Cum ati gasit finantarea pentru proiect (resursele financiare necesare de investit)? Resurse proprii/finantare?

Finantarea vine din resurse proprii, eu si partenerul meu pe firma nefiind chiar incepatori, fiindca nu este primul nostru restaurant in sistem franciza. Ne-am facut cu succes exit-ul dintr-o alta investitie de acest tip. Am convingerea, insa, ca obtinerea de finantare bancara sau de leasing financiar pentru echipamente, era perfect posibila si ar fi fost mai usor de accesat decat daca optam pe vreun concept personal. Finantatorii gandesc ca mine, rigoarea, experienta si reteta de success testat sunt plusuri mari, elimina mult din riscul antreprenorial inerent. In afara de resturantul Pep&Pepper din Sibiu Shopping Center care va deschis pe 15 martie 2019, intentionam ca pana la data de 1 Martie se incepem si operarea unui restaurant Pep&Pepper in Cluj Napoca, iar catre sfarsitul anului curent sa mai inauguram inca o locatie Pep & Pepper in Sibiu. In toate aceste proiecte ne bazam pe fonduri proprii.

4. Care au fost etapele pe care le-ati parcurs pana la materializarea proiectului?

Discutiile initiale au fost facilitate de profesionistii de la francize.ro. Francizorul ne dorea ca parteneri pentru ca totul indica faptul ca intelegem si apreciem atat cerintele cat si avantajele sistemului. Ce ne-a facut pe noi sa dorim parteneriatul cu acest francizor a fost transparenta totala din partea acestora. Ne-au “deschis cartile” fara reticente. Ne-am putut convinge prin acces direct la cifre care este experienta dobandita de francizor in pregatirea restaurantelor Pep&Pepper, un brand solid care a demonstrat  ca are valoare prin calitatea serviciilor si produselor oferite clientilor sai. Un plan de afaceri realist nu se poate face in orb, fara acces la informatii financiare despre restaurante care deja opereaza. Transparenta aceasta, greu de gasit la alti francizori, era necesara dar nu si suficienta.

Finalizarea discutiilor despre o colaborare s-a finalizat cu semnarea contractului de franciza si din alte doua motive cheie. In primul rand, francizorul ne-a ajutat enorm cu identificarea locatiilor si negocierea unor chirii rezonabile, avand credibilitatea castigata in relatia cu proprietarii. In al doilea rand, marele atu a fost ca lantul Pep & Pepper are propria retea de procesare a produselor din carne lucru care este foarte important in comparatie cu alte francize care importa aceste bunuri. Stiam deja ca lipsa unitatilor de procesare  sau a depozitelor in tara isi spune cuvantul, este foarte greu ca in Romania sa operezi cu produse de import din cauza logisticii. In final, know-how-ul combinat cu infrastructura pregatita deja este decisiv  dupa parerea mea, in deschiderea si operarea fara sincope a unui food business, din fericire cei de la Pep & Pepper au dovedit asta prin succesul pe care il au in acest moment in piata.

5. Care au fost provocarile cu care v-ati confruntat?

Orice problema se rezolva daca ambele parti doresc si au interese comune, nu contrare.Este foarte important ca decidentii unei francize sa se afle cu adevarat in tara in care opereaza si sa fie intotdeauna intr-un contact cat mai direct cu francizatul, si nu printr-un interpus sau  intermediar. Din pacate nu toate francizele din tara, si vorbesc aici din experienta proprie despre francize de top la nivel global cu activitate in Romania, au aceasta posibilitate sau pur si simplu nu considera ca este o prioritate.  Intermediarul are adesea o agenda proprie, de multe ori contrara interesului francizatului si al francizorului.

In plus, un astfel de interpus al unui lant international care lucreaza in tara ca mandatar nu va fi niciodata un partener real al unui francizat fiindca nu va fi la fel de implicat ca si francizorul in sine. Din fericire la Pep & Pepper nu este asa, sediul  acestei francize este in Romania si toti decidentii sunt aici, direct intersati sa se implice, peste asteptarile mele, in deschiderea si operarea unui restaurant.

6. Ce sfat i-ati da unui potential viitor partener?

Daca incredere nu este, nimic nu este. Lipsa ei este garantia esecului.

Orice viitor partener trebuie sa se cunoasca bine pe sine insusi, sa stie daca poate fi si decide sa fie, fara scuze si exceptii, un partener de incredere. Dupa care, trebuie sa caute pe cineva cu aceleasi convingeri si valori. Cu ochii larg deschisi, fiindca semnele neseriozitatii sunt la vedere inca din faza tatonarii, pentru cine este dispus sa le vada, in lucruri mici, cum este punctualitatea, si in lucruri mari, cum este asumarea responsabilitatii pentru o greseala facuta.

Ca orice relatie, relatia francizat-francizor se bazeaza pe premisa de buna-credinta, adevar, comportament corect si transparent, pe respectarea regulilor dinainte agreate si angajamentelor luate. Daca esti un astfel de partener, poti avea un business bun in sistem franciza. Ca francizat sau ca francizor, daca tradezi increderea partenerului, insa, nu poti avea succes decat pe termen scurt.

 

 

 

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide